Lista produktów marki Lalique

Perfumy Lalique - światowa marka, która łączy luksusową sztukę i zapachy

Marie - Claude Lalique wprowadziła na rynek pierwsze perfumy tej marki w 1992 roku. Jednak ściślej mówiąc, legendarny związek między Lalique i perfumami zaczął się znacznie wcześniej, a mianowicie dzięki talentowi i pomysłowości jej dziadka René.

René Lalique tak naprawdę chciał zostać projektantem biżuterii, dlatego Francuz z północy, urodzony w 1860 roku, najpierw szkolił się na jubilera, aby móc sprzedawać swoje projekty jako niezależny artysta. Jego biżuteria była poszukiwana: połączył swoje motywy, florę, faunę i kobiecość z ówczesnym smakiem secesji i zastosował to z nieszlachetnymi materiałami, które zaspokoiły pojawiające się wówczas zapotrzebowanie na piękne rzeczy dla wszystkich.

Nawet ten sukces nie wystarczył René Lalique, szukał innych sposobów na upiększenie domów za pomocą zaprojektowanych przez siebie przedmiotów. Znalazł to, czego szukał w roku 1907, kiedy to spotkał perfumiarza i biznesmena François Coty. Dla niego projektował i produkował flakony, ale także zrewolucjonizował produkt perfum. Flakony miały odzwierciedlać zapachy, które posiadały, a jednocześnie służyć jako element wizualny. Początkowo René Lalique produkował wyłącznie dla François Coty, ale wkrótce zaopatrywał w swoje małe szklane dzieła sztuki także innych producentów perfum.

Twórcza chęć René Lalique'a była kontynuowana. Do tej pory całkowicie pochłonięty materiałem ze szkła, poszerzył portfolio swojej firmy o monumentalną sztukę szkła, sztukę sakralną i sztukę szkła stołowego. Po śmierci René w 1945 roku jego syn Marc przejął dobrze prosperującą firmę, którą ponownie przeorientował. Tym razem wykorzystano większe załamanie światła materiału szkło kryształowe, dlatego Marc Lalique specjalizował się w produkcji na tym materiale, nie zaniedbując jednak flakonów perfumeryjnych.

Tak więc to syn założyciela zaprojektował prawdopodobnie najsłynniejszy flakon z domu Lalique: „L'Air du Temps”, którego delikatnie wygięty flakon z dwoma gołębiami jako zatyczką do flakonu reprezentował pokój po II wojnie światowej.

W 1977 roku, po śmierci Marca Lalique'a, firmę przejęła jego córka Marie-Claude, która również skupiła się na odnowie i dywersyfikacji w celu zaspokojenia gustów masowych. I pod jej kierownictwem po raz pierwszy nazwa Lalique występuje nie tylko jako producent opakowania, ale także jako producent zawartości. Dzisiejsza firma nieomylnie trafia w gusta teraźniejszości dzięki swoim znakomitym produktom.

Aktywne filtry